Došli ste u situaciju da ste pokušali da odštampate neki dokument, sliku , fotografiju, tabelu ili bilo šta, uradili ste sve kako treba, ali vam je iz printera izašao beli list papira. Ni na ekranu vašeg računara, ni na štampaču se nije pojavilo nIkakvo upozorenje, niti je zasvetlela bilo kakva lampica na printeru. Uzrok je, najverovatnije ispražnjen kertridž (ako koristite ink jet printer) ili toner kaseta (ako koristite laserski štampač). Pitate se šta sada?

VAŽNO!!! Ukoliko je proizvođač štampača HEWLETT PACKARD ili CANON, nemojte pokušavati ni štampu ni čišćenje glave ako su kertridži prazni, odnosno bez mastila. Razlog za to je što je tehnologija takva da se dizne hlade mastilom i da će, ukoliko pokušate štampu bez mastila, doći do pregorevanja dizni, što bi dovelo do neupotrebljivog kertridža ili kod određenih modela do pregorevaranja glave štampača. Ovo ne važi za EPSON i BROTHER štampače.

U slučaju Ink Jet štampača bilo da je proizvođač HEWLETT PACKARD (HP), CANON, EPSON, LEXMARK ili BROTHER, najverovatnije je da su ink kertridži prazni, ali postoji mogućnost i da je glava štampača (printhead) zapušena, pogotovu, ako duže vreme šatmpač nije bio u upotrebi. U svakom slučaju prvo, što treba uraditi je čišćenje glave. To je operacija za koju je predviđeno da je korisnik printera uradi sam, ali samo ukoliko ste sigurni da u kertridžima ima mastila.

Potrebno je ući u PROPERTIES štampača ili PRINT OPTIONS, pa izabrati jezičak SERVICES ili TOOLS ili MAINTENANCE u kome se nalazi alat za čišćenje glave, najčešće se naziva HEAD CLEANING (EPSON, HP), CLEAN PRINTHEAD (CANON, LEXMARK) ili STANDARD CLEANING (BROTHER) i kliknuti mišem.  Štampač će odraditi ciklus čišćenja glave i kod nekih modela odštampati test stranu, a kod nekih je potrebno kliknuti odgovarajuće polje da to uradi.  Ako je test stranica opet prazna, a štampač je HP, CANON ili LEXMARK sa dva kertridža, crnim i u boji, kertridži su verovatno prazni ili zapušeni i treba ih doneti u SMILE INK, gde ćemo kertridž očistiti (fizički i hemijski) i ako treba napunitit. Ako je prazna test strana, a štampač ima 4,5, 6 ili više kertridža (neki HEWLETT PACKARD, CANON i LEXMARK i svi EPSON i BROTHER) budite uporni i uradite ciklus čišćenja još par puta. Ako ni to ne uspe, donesite štampač u SMILE INK na čišćenje glave, gde ćemo štampač prikljušiti na servisni program i uraditi sve što je moguće da ga vratimo u prvobitno stanje.

U slučaju laserskih štampača i situacije da izbacuje beo papir, izvucite toner kasetu, promućkajte je i vratite na svoje mesto. Posle toga, u većini slučajeva, moći ćete da odštampate još nekoliko stranica pre nego što donesete toner na reciklažu.

 

  • Kada se isprazni kertridž Ink Jet štampača, najbolje je doneti ga na reciklažu što pre, jer se pokazalo da takvi kertridži u 90% posto slučajeva daju najbolje rezultate.
  • Kertridže nikako nemojte stavljati direktno u plastičnu kesu (kada je glava kertridža u dodiru sa kesom može doći do kapilarnog prelaska jedne boje u drugu)
  • Mnogi korisnici sačuvaju plavu traku koja je bila na kertridžu kada je otpakovan i prvi put postavljen u štampač. Tu traku NEMOJTE NIKAKO vraćati na prazan kertridž.
  • Najbolje je kertridž umotati u običan papir, a zatim ga staviti u kesu za transport.
  • Toner kaste laserskih štampača ne moraju u kratkom vremenskom roku da se donesu na reciklažu, ali ih nikako nemojte držati na sunčanom ili jako osvetljenom mestu, jer može doći do oštećenja foto osetljivog valjka, koji sastavni deo mnogih kaseta.
  • Posle dopune-reciklaže za sve vrste kertridža je najbolje da se što pre vrate u štampač.
  • Ukoiko ste u nedoumici, pozovite SMILE INK na 011/3344682 i dobićete relevantnu informaciju u vezi bilo kog problema koji imate sa štampačem.